Alla inlägg under oktober 2010

Av zandra b - 30 oktober 2010 17:07

"Mina hundar har fått mej att le,dom har torkat mina tårar och de har gett mej många varma kramar. Dom har sett mej misslyckas och lyckas. Dom har gjort mej stark och ibland drivit mej till vansinne... Vi har hund/hundar för att vi ska ha en vän för livet"

 


Har en stor kärlek till våra hundar ,

som i många lägen betyder mer än människor i min omgivning gör för mig.

Dom är aldrig sura,arga,ledsna eller besvikna.

Dom tar allt med en nypa salt och är alltid på humör.

Tänk om alla vi människor också var så?


När man minst anar det och egentligen när man mest behöver det,

får man en blöt puss på handen,en vovve som står och kollar med sina vackra ögon,rakt upp på dig. när du mest behöver det. När hon helt plötsligt och oväntat hoppar upp i knät för att hon vet att man behöver närheten,när hon vet att det är något som bekymmrar en,att man är ledsen eller funderar.

När jag ligger där i sängen och har försökt sova i timmar,men migränen hindrar mig, hoppar du mitt hjärta upp och lägger dig brevid mig och jag får då ro.


Det jag säger med det här är att våra hundar är allt och mycket mer.


rock n roll over

Zandra

Av zandra b - 13 oktober 2010 15:34

 

Många tankar och många minnen,många minutrar och många timmar,

730 dagar, 24 månader, 2 år sedan du Tobias arvola, försvann ifrån oss.

Måndagen den 13 oktober 2008 var den värsta dagen i våra liv.

Alla minnen är föralltid in tattuerade i våra hjärtan!

Dom minnena kommer aldrig att försvinna.


2 år av så stor saknad och sorg,vi saknar dig för var dag som går.

Vi vet att du finns där,men inte på samma sätt.

Du visar oss att du endå lever kvar på något sätt,

du besöker oss ibland och vi vill bara ha dig tillbaka.


Du fattas oss våran fina solstråle..

Coldplay med låten Fix you,var en låt som flitigt lyssnades av dig.

Den spelades sista gången vi alla tog ett stort steg och ännu större farväl av dig.

Den kommer alltid att vara just DU Tobias. Den låten är du.


Av zandra b - 2 oktober 2010 17:18

Har längtat efter helg hela hela långa veckan och nu är den äntligen här.

Idag har vi finaste Java som är Lita's kull syster på besök.

Johhanna och johan våra fina valpköpare är i Birsta och ska shoppa lite ;-)

Måste ju slänga upp en bild på vovvarna!


  Lita,Mamma Zoey och Java

Lita O Electra       Mamma Zoey,Lita,Halv syrran Irma och Java!   Java,Mamma,Lita ( kull syster med Java) Och halv syster Irma

  Dotter Java och Zoey passar på att pussas lite i höstvädret =)

Ovido - Quiz & Flashcards