Alla inlägg under februari 2012

Av zandra b - 12 februari 2012 19:07

 

Ruth "rutan tutan" Berglund,

Det gör så ont i hela mig att du nu inte finns bland oss,en sån underbar person,varm och hjärtlig.

Det onda inom oss är att förlorat dig,våran vackra mamma,mormor,gammelmormor,farmor,gammelfarmor,en vän.

Du har gjort så mycket för hela släkten och alltid funnits där för oss alla,

jag minns trots att jag var liten då vi spelade "hönan med äggen" & du fuskade så glatt,

hur jag och farmor alltid åkte för att hälsa på dig,du var så glad & det var jag med.

Jag minns hur jag sprang till ditt rumt och tog på mig dina pärlsmycken och bytte ut det runt min hals efter en stund,ibland hade jag så många jag kunde runt min alltför lilla hals.

Ett glatt minne från vintern 2011 var när jag,faster & Lotten kom och du vart så glad,

lilla prinsessan satt med dig i sängen,du sjöng för henne enda tills Lotten hängde på din sång.

Sista gången vi träffades möttes man  ditt rum av musik,dansbandsmusik som du gillade så mycket,

du var rätt trött vid den tiden men du minns mig,du höll min hand och jag ville egentligen inte släppa taget och åka när det väl var dags..

Du har varit en sån fantastisk person och vi kommer aldrig att glömma dig.

Aldrig ska jag sluta att älska dig,

vila i den finaste friden och träffa nu alla människor du mött tidigare i ditt liv,

nu får du träffa dom igen & vi som är kvar får en vacker dag träffa dig igen.


Big love

 

Ovido - Quiz & Flashcards